gear
gear
gear

سامانه مدیریت و پایش عدم انطباق ها -PQP Nc.Managements

معرفی سامانه

کلیه ممیزان IATF و ممیزی شونده ها در سراسر دنیا باید از گام های تعریف شده از شناسایی،  تعیین درجه اهمیت و شواهد کسب شده توسط سرممیز تیم تا انجام اصلاحات ، تحلیل ریشه ای ، ارائه زمانبندی و گزارش توسط سازمان ممیزی شونده و در نهایت تایید اثربخش بودن اقدامات توسط سرممیز  در قالب نرم افزار تحت وب CARA پیروی نمایند . 

شرکت PQP با افتخار سامانه جدید خود را برای پایش و مدیریت عدم انطباق‌های صادر شده در فرآیند ممیزی معرفی می‌کند. این سامانه که با نام systemara.ir در بستر وب فعال است، با استفاده از موتور پیشرفته ProcessMaker طراحی و پیاده‌سازی شده است. این سامانه تحت وب، به سازمان‌ها امکان می‌دهد تا فرآیند بستن عدم انطباق‌ها را به طور کامل مدیریت و پایش کنند. مدیریت این گردش از زمان شناسایی عدم انطباق تا بسته شدن آن در قالب پلت فرم تحت وب و در قالب فرم های دینامیکی باعث میشود طول زمان اقدامات بصورت برخط در هر مرحله و میزان تاخیرات محاسبه شود.

ویژگی‌های سامانه

تحت وب
این سامانه به صورت کاملاً آنلاین عمل می‌کند و نیازی به نصب نرم‌افزار ندارد. کاربران می‌توانند از هر نقطه‌ای به سامانه دسترسی داشته باشند.
ورود به سامانه
پایش برخط و اعلان هشدار خودکار
امکان نظارت بر روند بسته شدن عدم انطباق‌ها به صورت برخط (Real-Time) فراهم شده است. سامانه به‌طور خودکار هشدارهای لازم را برای مدیریت ددلاین‌ها ارسال می‌کند.
ورود به سامانه
بارگذاری مدارک و شواهد
کاربران می‌توانند مدارک و شواهد استقرار اقدامات اصلاحی را به‌صورت آنلاین بارگذاری و مستند کنند.
ورود به سامانه
قبل
بعدی
  • تحت وب:
    این سامانه به صورت کاملاً آنلاین عمل می‌کند و نیازی به نصب نرم‌افزار ندارد. کاربران می‌توانند از هر نقطه‌ای به سامانه دسترسی داشته باشند.

  • پایش برخط و اعلان هشدار خودکار:
    امکان نظارت بر روند بسته شدن عدم انطباق‌ها به صورت برخط (Real-Time) فراهم شده است. سامانه به‌طور خودکار هشدارهای لازم را برای مدیریت ددلاین‌ها ارسال می‌کند.

  • دسترسی جداگانه برای مدیریت و مشتریان:
    قابلیت ایجاد دسترسی‌های مجزا برای مدیریت سازمان و حتی مشتریان فراهم شده است تا بتوانند بر روند فرآیند بستن عدم انطباق نظارت کنند.

  • گزارش‌های فرآیندی جامع:
    سامانه امکان ارائه گزارش‌های مختلف از شاخص‌های فرآیندی مانند زمان تکمیل فرآیند، تعداد اصلاحات، زمان انتظار و … را فراهم می‌کند که به بهبود مستمر فرآیندها کمک می‌کند.

  • بارگذاری مدارک و شواهد:
    کاربران می‌توانند مدارک و شواهد استقرار اقدامات اصلاحی را به‌صورت آنلاین بارگذاری و مستند کنند.

  • زبان و تاریخ بومی:
    این سامانه به صورت کامل از زبان فارسی و تاریخ شمسی پشتیبانی می نماید و برای کاربران ایرانی بومی سازی شده است.

فرآیند بستن عدم انطباق‌ها​

سامانه systemara.ir بر پایه روش استاندارد IATF CARA طراحی شده و مراحل بستن عدم انطباق‌ها در این سامانه به شرح زیر است:

S1 – اقدامات فوری:
اقدامات ضروری برای جلوگیری از گسترش مشکل ثبت و اجرا می‌شود.

S2 – شواهد پیاده‌سازی:
شواهدی که نشان‌دهنده اجرای اقدامات فوری است، ثبت می‌شود.

S3 – تجزیه و تحلیل علت ریشه‌ای:
علت اصلی وقوع عدم انطباق تجزیه و تحلیل می‌شود.

S4 – نتیجه علت‌یابی ریشه‌ای:
نتیجه تحلیل علت ریشه‌ای ارائه می‌شود.

S5 – ثبت اقدامات اصلاحی:
اقدامات اصلاحی لازم به همراه زمان‌بندی و مسئولیت‌ها ثبت می‌شود.

در صورت تأیید اثربخشی اقدامات فوری توسط سرممیز:

S6 – مدارک پیاده‌سازی اقدامات اصلاحی:
مدارک مرتبط با پیاده‌سازی اقدامات اصلاحی ثبت می‌شود.

S7 – تأیید اثربخشی اقدام اصلاحی:
اقدام انجام شده برای تأیید اثربخشی اقدامات اصلاحی مورد ارزیابی و تأیید قرار می‌گیرد.

اشتراک و دسترسی

مشتریان می‌توانند با تهیه اشتراک از شرکت PQP، به این سامانه پیشرفته دسترسی پیدا کرده و از امکانات و مزایای متعدد آن برای مدیریت بهینه فرآیندهای ممیزی و عدم انطباق‌های سازمان خود بهره‌مند شوند.

این سامانه ابزار کارآمدی برای سازمان‌ها است تا با استفاده از آن، نه‌تنها فرآیندهای ممیزی خود را بهبود بخشند، بلکه از انطباق کامل با استانداردهای بین‌المللی نیز اطمینان حاصل کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید اشتراک سامانه با شماره 09331288300 و یا ایمیل شرکت info@pqp.co.ir در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *